Menu
Najświeższe wpisy
- ISE 2017: Panasonic zaprezentował nowe projektory oraz rozwiązania Digital Signage
- Nowe projektory Sony z serii E: duża jasność i pełny zestaw funkcji
- Panasonic zapowiada nowości podczas targów ISE 2017
- ISE2016 Premiera superjasnego projektora laserowego Panasonic
- Najnowsza oferta Panasonic zaprezentowana podczas ISE 2016
Projektory
Warto odwiedzić
Na skróty
Linki
Projektory i Ekrany 2013 - nowy numer
09 of czerwiec 2013
W ostatni dzień maja otrzymałem do rąk nowy numer “Projektorów i Ekranów”. Chwilę potrwało, zanim mogłem zapoznać się z jego treścią na tyle dokładnie, żeby móc ocenić merytoryczną wartość i jakość tekstów. W końcu się udało i oto, co mam do napisania na temat pierwszego po prawie dwuletniej przerwie magazynu “Projektory i Ekrany”:
Magazyn wyszedł trzy tygodnie po projektorowym dodatku Infomarketu. Oba wydawnictwa mają popularyzować wiedzę na temat projektorów i wspomagać ich sprzedaż. Muszę jednak przyznać, że widać różnicę między periodykiem przygotowanym przez redaktorów polegających tylko na swojej wiedzy i materiałach reklamowych od producentów, a pismem zredagowanym przez specjalistów. Nazwiska takie, jak Piotr Wierzbicki i Adam Aleksandrowicz dają pewność, że informacje będą nie tylko rzetelne i kompletne, ale i pomocne potencjalnemu kupującemu. W “PiE” widać też różne strategie producentów i cele, które miało wg nich spełnić wydawnictwo.
I tak np. Epson - naszym zdaniem skupił się na marketingowym zachwalaniu funkcji i technologii projektorów, które póki co są niedostępne u innych producentów: paneli 3LCD C2Fine i złącza HTBaseT do tego stopnia, że na 1/3 strony 9 mamy informację i opis HTBaseT powtórzony aż trzy razy, że nie wspomnę o haśle, że “Wyświetlenie dużej rozdzielczości obrazu na ogromnym ekranie - np. wielkości 10 ekranów kinowych - jest praktycznie niemożliwe… chyba, że sięgniemy po projektory Epson…” też powtórzonym dwukrotnie w jednym artykule. Gdyby osoba zajmująca się projektorami w Epsonie wiedziała, jak wygląda oferta konkurencji, to pewnie takiego nachalnego marketingu byśmy nie musieli znosić. Nec, Christie, Barco i jeszcze parę firm tego typu “wyzwania” praktycznie niemożliwe dla Epsona pokonało kilka lat temu i skupiło się na nowych. W artykule “Interakcja na każdej powierzchni” na stronie 19 czytamy np. “Sugerowana cena detaliczna takiego kompletu to ok. 8800 zł - znacznie mniej, niż tablica + projektor + uchwyt instalacyjny”. I tu mamy kolejną ciekawostkę: otóż zestaw tablica interaktywna + projektor + uchwyt instalacyjny można kupić już poniżej 7000 zł (dzisiaj sprawdzone). Pytanie więc nasuwa się samo, czy nie lepiej było podać jedynie cenę i nie pisać czegoś, o czym nie ma się pojęcia?
Nec przedstawia w kilku artykułach swoją ofertę projektorów ogólnie oraz szczegółowo opisuje kilka nowszych modeli, jak np. P501X, PE401H, UM330Xi, L51W. Trzeba przyznać, że artykuły są zrównoważone i bez żadnego lania wody. Opisują możliwości i parametry poszczególnych modeli bez zbędnych chwytów reklamowych i samouwielbienia.
W artykule Optomy pod znamiennym tytułem “Projekcja - w którą stronę zmierza rynek” przedstawiona jest obecna sytuacja na rynku projektorów w Polsce oraz oferta modeli Optoma wraz z ich zaletami zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego projektor. Artykuł realnie odnosi się do rzeczywistości i jest swoistym zaproszeniem do bliższego zapoznania się z ofertą Optomy.
Panasonic w “Projektorach i Ekranach” postawił na rzeczowe przedstawienie parametrów oferowanych przez siebie modeli. Same parametry podane jak na tacy wiele mówią o sprzęcie i nie odstręczają od zakupu, jak morze nadmuchanego i pieniącego marketingu. Suche fakty mówią same za siebie. Jeśli posiada się wiedzę, że Panasonic przejął wraz z marką projektorów Sanyo całą jej technologię i posiadaną wiedzę z dziedziny projektorów, oprócz podania parametrów urządzeń nie trzeba nic więcej…
W “PiE” nie może zabraknąć oczywiście informacji o ekranach, od których jakości i doboru zależy zadowolenie z efektu końcowego pracy każdego projektora. W bieżącym numerze ekranami zajął się specjalista z Viz-Art Automation - Adam Aleksandrowicz. Mamy więc tu artykuł, na co zwrócić uwagę przy doborze ekranu oraz szczegółowe opisy oferowanych przez Viz-Art ekranów i wind do projektorów wraz z efektownymi fotografiami realizacji.
Z ciekawostek, warto zwrócić uwagę na nowości oferowane przez firmę DELTA z Białegostoku: ekrany elektryczne typu roll up (rozwijane od dołu) Cobra oraz różnego rodzaju powierzchnie do projekcji sferycznych ImmersaVu.
Tradycyjnie w “Projektorach i Ekranach” nie mogło zabraknąć zestawienia oferowanych aktualnie na rynku polskim projektorów. Mamy więc podane podstawowe dane z cenami ponad 250 modeli ASK-Proxima,Viviteka, Benq, Canona, Casio, Epsona, JVC, 3M, Hitachi, Nec, Optomy, SHARP i Panasonic.
Na koniec mam tylko drobną uwagę do korekty magazynu: w większości artykułów zakradł się chochlik drukarski - do różnych odmian wyrazu lampy przykleiło się w środku “a” i wyszło np. “lampay”.
Zapraszamy do zakupu aktualnego numeru magazynu “Projektory i Ekrany” i życzymy miłej lektury.
Komentarze: 3
Kanał RSS dla tego wpisu. TrackBack URL
Niestety, skomentowanie tego wpisu jest niemożliwe.
[...] - miał się ukazać początkowo jeśli dobrze na przełomie listopada i grudnia, ale już jest. Poprzedni numer tego wydawnictwa ukazał się latem i też krótko pozwoliłem sobie go wtedy skomentować. [...]
Pingback od Nowy numer Projektorów i Ekranów, czyli jak kupić dobry projektor 3LCD Epsona | Ansilumen — 10/02/2014 @ 23:28
[...] - każdy w stylu każdego z producentów, podobnie jak w opisywanym już przeze mnie wcześniej numerze . Niektóre stonowane i rzeczowe, niektóre nachalne i ociekające marketingiem wyjątkowości. Są [...]
Pingback od Projektory i Ekrany - nowy numer lato 2014 | Ansilumen — 03/09/2014 @ 22:27
3insomnia…
…
Trackback od 1politics — 13/01/2022 @ 02:48