Menu
Najświeższe wpisy
- ISE 2017: Panasonic zaprezentował nowe projektory oraz rozwiązania Digital Signage
- Nowe projektory Sony z serii E: duża jasność i pełny zestaw funkcji
- Panasonic zapowiada nowości podczas targów ISE 2017
- ISE2016 Premiera superjasnego projektora laserowego Panasonic
- Najnowsza oferta Panasonic zaprezentowana podczas ISE 2016
Projektory
Warto odwiedzić
Na skróty
Linki
MotionBeam - nowe zastosowanie dla projektorów pico
15 of maj 2011
MotionBeam pozwala na kontrolowanie gry przy użyciu projektora
Foto: Disney Research
Projektory ruchu nie mają jeszcze reputacji doskonałych. Na ogół są one wykorzystywane do oglądania filmów lub wykorzystywane w pracy. Jednak chłopaki z grupy Fabricate Yourself , którzy opracowali możliwość stworzenia kopii swojej osoby w postaci mini-figurki z pianki z użyciem Kinecta - mają pracować nad różnymi nowymi zastosowaniami dla projektorów przenośnych.
Studenci w Carnegie Mellon University pracowali u boku Disney Research w ramach projektu o nazwie MotionBeam. Projekt MotionBeam łączy iPhone z przenośnym projektorem pico i czyni z nich najbardziej unikalny system gry jaki kiedykolwiek widziałem.
IPhony są napakowane grami, które zostały zaprojektowane specjalnie do wykorzystania projektorów jako urządzeń sterujących. Gracze mogą wchodzić w interakcje z wyświetlaną grą poprzez przesuwanie ręką projektora w górę i w dół, podobnie jak ruchów można użyć w iPhone do sterowania grą akcelerometra. Zasadniczo jest to projektor z wbudowany w smartfon. Do tej pory gry to mieszanka słodkich, dziwacznych wyścigów i miejsc w których zbiera się artefakty, wyposażonych w których są różne postacie (coś w rodzaju tego, czego można oczekiwać od Disney).
Celem MotionBeam jest stworzenie nowej platformy do gier przez rozpoczęcie “przewidywania zawartości i obiektów fizycznych w środowisku”, stosownie ze stroną projektu. Disney Research i studenci CMU wierzą również, że w ciągu kilku lat, mini projektory zostaną wbudowane w miliony urządzeń, więc MotionBeam jest dobrym przykładem tego, co może być możliwe.
Mimo, że fajnie wyglądają te gry, wydaje się nieco trudne granie i jednoczesne poruszanie iPhone’em, wyświetlany obraz skacze na ścianie i trochę być może to rozprasza - ale wyobraźcie sobie przyszłe możliwości. Gry to może być dopiero początek zastosowania tego rozwiązania. Wyobraźcie sobie wszystkie sposoby wykorzystania tej technologii: może być oddana do użytku w miejscu pracy - lub na projekty artystyczne, w tym zakresie.
Prototyp Disney’a wykorzystuje iPoda Touch 2G, laserowy projektor pico Microvision ShowWX classic i jednostkę mikrokontrolera z czujnikiem z wbudowanym żyroskopem oraz ultradźwiękowy czujnik odległości (MaxSonar) i odbiornik podczerwieni.
>Źródło: PCWorld.com, Motionbeam.com
Brak komentarzy
Jeszcze nikt tego nie skomentował.
Kanał RSS dla tego wpisu. TrackBack URL
Niestety, skomentowanie tego wpisu jest niemożliwe.