Menu
Najświeższe wpisy
- ISE 2017: Panasonic zaprezentował nowe projektory oraz rozwiązania Digital Signage
- Nowe projektory Sony z serii E: duża jasność i pełny zestaw funkcji
- Panasonic zapowiada nowości podczas targów ISE 2017
- ISE2016 Premiera superjasnego projektora laserowego Panasonic
- Najnowsza oferta Panasonic zaprezentowana podczas ISE 2016
Projektory
Warto odwiedzić
Na skróty
Linki
Media Pacific zapowiada, że do roku 2014 rynek projektorów 3D osiągnie wielkość sprzedaży 5,4 mln sztuk.
17 of wrzesień 2010
Rynek projektorów 3D w dniu dzisiejszym może wydawać się mały, ale taka sytuacja nie powinna trwać zbyt długo. Według niedawnego raportu Pacific Media Associates (PMA), powinniśmy spodziewać się sprzedaży 5,4 mln sztuk projektorów 3D już w 2014 roku.
To bardzo duży wzrost, biorąc pod uwagę fakt, iż firma badawcza twierdzi, że w tym roku trafi do sprzedaży około miliona projektorów 3D-ready. Jeszcze bardziej interesujące jest to, że większość z tych modeli wykorzystywać będzie technologię DLP firmy Texas Instruments. Obecnie układy DLP (DMD) są na tyle wydajne, że umożliwiają uzyskanie wystarczająco wysokiej jakości obrazów 3D bez migotania. Posiadają również wbudowany emiter, który nadaje sygnał synchronizacji 3D zakodowany bezpośrednio w wyświetlanym na ekran obrazie. Takie rozwiązanie oznacza, że nie jest potrzebny dodatkowy, drogi nadajnik podczerwieni do współpracy projektora z aktywnymi okularami 3D. Wystarczą same aktywne okulary migawkowe, które są zgodne z technologią “DLP Link”, takie jak np. Xpand x102, czy Viewsonic PGD-150.
“Prognozy PMA mówią, że lwią część rocznej sprzedaży będą stanowić modele DLP, ponieważ stosunkowo niewielkim staraniem i kosztem można je przystosować do wyświetlania obrazów trójwymiarowych, powiedział dr William Coggshall, prezes PMA.
Coggshall twierdzi również, że wiele z tych modeli, korzystnych przede wszystkim ze względu na stosunkowo niskie koszty zakupu, trafiać będzie do sektora edukacji. To prawda, że prawdopodobnie nie używa on jeszcze dostępnej już opcji 3D – ale ta sytuacja powinna się szybko zmienić. “Edukacja i większość sektora budżetowego zawsze była pod presją kosztów, a koszt całości rozwiązania, które może zawierać stosunkowo drogie okulary i treść, może być wysoki. Czynniki te wskazują, że część instalacji modeli 3D-ready rzeczywiście używanych w trybie 3D będzie rosła wolniej w najbliższej przyszłości, dopóki gospodarka wróci do poziomu sprzed kryzysu, poprawie ulegną finanse szkół, a ekosystem 3D będzie ewoluował.”
“W najbliższej przyszłości wydaje się nam, w PMA, że rynek zwróci się bardziej na konsumentów zainteresowanych grami oraz telewizją (zwłaszcza kanałami sportowymi), a filmy wzbudzać będą większe zainteresowanie niż edukacja. Popyt na kino domowe 3D obecnie przewyższa podaż, więc producenci projektorów mogą wykorzystać ten fakt w celu zwiększenia sprzedaży modeli kina domowego, a ich firmy mogą na tym dużo skorzystać. Dodatkowo utrzymujące się wysokie ceny telewizorów 3D , w porównaniu z projektorami oznaczać mogą, że gracze chętniej sięgną po projektor 3D-Ready biorąc pod uwagę niższe koszty i większe rozmiary ekranu”, stwierdza Coggshall.
Źródło: www.bigpicturebigsound.com
Brak komentarzy
Jeszcze nikt tego nie skomentował.
Kanał RSS dla tego wpisu. TrackBack URL
Niestety, skomentowanie tego wpisu jest niemożliwe.