Menu
Najświeższe wpisy
- ISE 2017: Panasonic zaprezentował nowe projektory oraz rozwiązania Digital Signage
- Nowe projektory Sony z serii E: duża jasność i pełny zestaw funkcji
- Panasonic zapowiada nowości podczas targów ISE 2017
- ISE2016 Premiera superjasnego projektora laserowego Panasonic
- Najnowsza oferta Panasonic zaprezentowana podczas ISE 2016
Projektory
Warto odwiedzić
Na skróty
Linki
INFOMARKET o projektorach
04 of czerwiec 2013
Choć na rynku projektorowym nieubłaganie zbliża się tzw. sezon ogórkowy - szkoły kończą pracę i zbliżają się wakacje, to producenci dwoją się i troją w wysiłkach marketingowych, aby podnieść sprzedaż. Mają im w tym również pomóc specjalistyczne wydawnictwa, które ukazują się na rynku i są adresowane do różnych kręgów: jedne bezpośrednio do klientów końcowych, inne do sprzedawców.
W ubiegłym miesiącu ukazał się numer Infomarketu - wydawnictwa przeznaczonego dla sprzedawców branży audio-video i agd dotyczący projektorów multimedialnych. O projektorach są dwa dodatki do magazynu głównego: INFOPRODUKT i Poradnik Sprzedawcy. Niestety nie są one dostępne w sieci sprzedaży, ale można poczytać na stronie Wydawcy.
Poradnik sprzedawcy zawiera oprócz oczywiście reklam podstawową wiedzę z zakresu projektorów: podział projektorów, ich budowę, rodzaje źródeł światła, opis podstawowych parametrów i funkcji. Z punktu widzenia osoby znającej się na temacie i wiedzącej, jak sprzedać projektor - jest to wiedza tak podstawowa, że wydaje się niepotrzebnym, aby zamieszczać ją tak szczegółowo w całym poradniku. Prawdę mówiąc, gdyby to od nas zależało, to część o źródłach światła byłaby skrócona do niezbędnego minimum, gdyż dla klienta ważna jest przede wszystkim żywotność i cena lampy. Klientowi nie sprawia różnicy jakiego typu lampa siedzi w środku projektora, byleby długo i jasno świeciła… Jednak z drugiej strony prawda jest taka, iż w większości sklepów wielkopowierzchniowych sprzedających elektronikę użytkową na zasadzie “mydło, widło i powidło…” brakuje specjalistów, którzy mogliby cokolwiek powiedzieć o projektorach, które mają w ofercie sklepu. Na próżno zadawać pytania o jakieś szczegóły techniczne, optykę, żywotność lampy, bądź serwis. Tu do zakupu jedynym argumentem może być cena, o ile nie znajdziemy taniej tego czego szukamy w internecie. Jest szansa, że jeśli takie wydawnictwa będą powtarzane, ale przede wszystkim, jeśli będą rzetelnie przygotowywane i czytane przez odbiorców, do których są kierowane - łatwiej będzie dla wszystkich - i dla tych, co kupują, i dla tych, co sprzedają.
Znaleźliśmy jednak również kilka kwiatków, które naszym zdaniem nie powinny się znaleźć w takim wydawnictwie:
1. “Obecnie projektory są najpopularniejsze w sektorze biurowym oraz edukacyjnym, czyli tam, gdzie jakość obrazu nie ma największego znaczenia, jednak z uwagi na dużą liczbę widzów obraz musi mieć odpowiedni wymiar. - str. 6.
Nie sposób nie zauważyć, że gdzie, jak gdzie, ale na rynku edukacyjnym wysoka jakość obrazu zawsze była i jest jednym z najbardziej pożądanych parametrów. Co innego, że jedynym parametrem w przetargach publicznych w Polsce jest cena i ma ona wagę 100%. Stąd i tylko stąd wynika fakt, że szkoły kupują najtańsze projektory, w których faktycznie jakość obrazu nie jest najlepsza, albo delikatnie mówiąc znacząco odbiega od oczekiwań zamawiającego. Naszym zdaniem stawianie takiej tezy w poradniku dla sprzedawców jest cokolwiek niestosowne.
2. “projektory imprezowe … …gdzie wymagana jest najlepsza jakość odtwarzania i współpraca ze wzmacniaczami akustycznymi o dużej mocy.” - str. 6.
Cóż, niestety autor artykułu nie wie, że projektory nie współpracują ze wzmacniaczami akustycznymi o dużej mocy….. gdyż odtwarzają obraz a nie dźwięk.
3. Drugi typ to oczywiście pasywna projekcja 3D, która wywodzi się wprost z sal kinowych, gdzie zastosowanie systemu aktywnego nie jest możliwe, choćby z uwagi na wysoki koszt okularów.” - str. 18.
W dzisiejszych czasach przy takim zaawansowaniu techniki i technologii nie ma rzeczy niemożliwych. Pytanie brzmi tylko: Ile to będzie kosztować i czy warto? Jeśli chodzi o sale kinowe, to projekcje aktywne w kinach są z powodzeniem wykonywane w ponad 80.000 sal na całym świecie. Trudno w tej kwestii polemizować z Texas Instruments?
Ponadto w całym tekście “powtykane” są zajawki o projektorach D-ILA JVC. Abstrahując od ich zalet, to wciskanie informacji o tych projektorach w różnych miejscach, bez żadnego merytorycznego uzasadnienia i związku z treścią artykułów raczej nie wpływa pozytywnie na całokształt poradnika. Nietrudno też zauważyć, że w całym dodatku pełno jest fotografii różnych projektorów, które zostały wstawione chaotycznie i bez powiązania z tekstem, np. projektory pico (strona 7) i wstawiona fotka SHARP XV_Z17000, który jest oczywiście urządzeniem wysokiej klasy, ale nie pico…..
I dalej: na stronie 7 - “projektory mobilne” , a tuż niżej fotka JVC DLA-75RBE ważącego zaledwie 15,4 kg, czyli idealnego do przenoszenia.
Jeśli dodać jeszcze tak drobne szczegóły, jak składnia niektórych zdań, która nie przystaje do języka polskiego, to niestety Poradnik dla Sprzedawcy nie wygląda na coś, co można polecić, ale osądźcie to Państwo sami na stronie infomarket.edu.pl
Co innego to INFOPRODUKT: tutaj mamy zamieszczone zestawienie 596 modeli dostępnych na rynku polskim projektorów z podstawowymi informacjami na temat marki i modelu, sugerowanej ceny detalicznej, okresu gwarancji, rozdzielczości natywnej, jasności i ilości złącz HDMI. Ten dodatek może być pomocny w wyborze konkretnego modelu projektora, jeśli nie wdajemy się zbytnio w szczegóły marketingowe.
Bardzo przydatną rzeczą na stronie Infomarketu może być również dostępna wiedza w zakładce PRODUKTY po wybraniu IT/Telekom i kliknięciu w Projektory. Bardzo zachęcamy do zapoznania się z tą częścią treści serwisu Infomarketu.
Brak komentarzy
Jeszcze nikt tego nie skomentował.
Kanał RSS dla tego wpisu. TrackBack URL
Niestety, skomentowanie tego wpisu jest niemożliwe.